arkaplan

Fatura Nasıl Kesilir ve Yapılması Gerekenler Nelerdir

Ekim 24, 2015 Gökhan TEKİN 16 Yorum

Fatura Nasıl Kesilir ve Yapılması Gerekenler


     Bundan yaklaşık 8 ay önce ( 13 Mart 2014 taihinde) Fatura kesmek için yapılması gerekenler. Konusunu anlatmıştım. ziyaretçilerim den bir tanesi , peki bütün bu işlemleri yaptıktan sonra vergi mükellefi olup , faturamızı bastırdıktan sonra müşterilerime faturayı nasıl keseceğim diye e-posta göndermiş , bende hem kendisi için hem de belki bu durumda olan fatura kesilirken nasıl bir yol izleyeceğini bilmeyen arkadaşlar için bu şekilde resimli olarak anlatmak istedim. Eğer anlamadığınız yer olursa sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.  Aşağıdaki resimleri ve yazılanları dikkatlice uyguladığınız zaman zaten çok zor bir tarafı yok. Fakat fatura düzeninde dikkat etmeniz gerekenler var onları da aşağıda yazacağım.

BİLGİ : RESİMLERE TIKLADIĞINIZ ZAMAN RESİMLER BÜYÜYECEKTİR.


Fatura Nasıl Kesilir ve Yapılması Gerekenler

Fatura Nasıl Kesilir ve Yapılması Gerekenler


Görüldüğü gibi fatura düzenlerken yapılacakları yazdım. Fakat  bir defa da yazmak istiyorum. 
Örnek olarak 100 TL tutarında bir ürün sattığınızı varsayalım 100 TL + % 18 KDV li fatura keseceğiz  yapılacak işlem : 100x0.18= 18 , gördüğünüz gibi Kdv miz 18 oldu
Fatura üzerinde 

TOPLAM       : 100.00 
KDV % 18      :  18.00
G.TOPLAM   : 118,00   YAZILACAK

Fatura  Düzenlerken Dikkat Edilecek Hususlar


*Burası çok önemli lütfen dikkat, bastıracağınız fatura mutlaka ama mutlaka maliye ile anlaşmalı bir matbaa olsun , vergi dairesi ile anlaşmalı olmayan matbaa fatura basamaz zaten , fatura basımı yapsa da o fatura naylon yani sahte fatura olur. O yüzden buna dikkat edin matbaanızın  maliye ile anlaşmalı olduğunu dikkat edin

*Fatura seri numarasına göre düzenlenir, yani bir cilt fatura var diyelim. Bir cilt faturada 50 sayfa vardır. Siz 3. sayfayı atlayıp 5.sayfaya geçemezsiniz fakat  3.  4.sayfayı İPTAL ederseniz kesebilirsiniz. ( faturadaki seri numarası genelde 6 haneli olur 1. faturadaki FATURA yazan yerin altındaki 077096 gibi

*Fatura mal veya hizmet satışının azami 7. gününe kadar düzenlenmelidir

* Fatura düzenlerken , kurşun kalem kullanılmaz , tükenmez veya mürekkepli kalem kullanılır.

*Fatura üzerinde , faturanın tarihi ve saati yazılmalıdır. Bir çok kişi saati yazmıyor fakat fatura düzeni açısından yazılması gerekiyor.

*Fatura düzenlerken elinizden geldiği kadar güzel yazmaya çalışın , çünkü faturayı kayıt eden muhasebeci yanlış okuyabilir.

* Fatura en az 1.asıl ,1 suret olmak üzere 2 nüsha olmalıdır. Fakat isteğinize göre 3 nüshada bastırabilirsiniz faturanızı.

*Fatura düzenlerken yanlış bir şey yaptıysanız onu karalamak veya silmek yerine sadece  yanlış yaptığınız yerin üzerine tek bir çizgi çekip altına  doğrusunu yazdıktan sonra da yan tarafına veya alt tarafına olabilir. Kaşenizi basarak Tarafımızdan düzeltilmiştir. yazmanız yeterli olacaktır. Peki neden silmek yerine tek bir çizgi derseniz diyelim ki ileri ki zamanlarda işletmenize vergi incelemesi çıktı diyelim. oradaki yanlışı vergi memurunun görmesi ve yanlışın düzeltildiğini görmesi açısından tek çizgi çekilir.

* Diyelim ki faturayı kestiğiniz kişi , sizin verdiğiniz faturayı kaybetti ve o fatura gerekli , elinizdeki fatura cildinden o sayfanın alt nüshasından fotokopi çekerek kaşe+imzalayarak aslı gibidir yazmanız yeterli olacaktır.

 Eğer faturalarınızı bilgisayar ortamında hazırlayıp sonra kağıda döküyorsanız yani kestiğiniz faturayı yazdırıyorsanız bu tür faturalar genelde nokta vuruşlu yazıcılarda yazdırılıyor. Nokta vuruşlu yazıcılar bu işlemler için biraz daha iyi, bazı kamu kuruluşlarında da görmüş olabilirsiniz nokta vuruşlu yazıcıları çalışırken biraz farklı bir ses çıkarır ama sessiz çalışanları da mevcut tabi kalitesine ve fiyatına göre değişiyor. Ayrıca nokta vuruşlu yazıcıların şöyle bir avantajı var yazıcı şeritleri yani kartuşları normal yazıcılara göre çok çok ucuz oluyor, normal yazıcıların kartuşları örneğin 100 TL ise nokta vuruşlu yazıcıların kartuşları 25 TL'dir böylece normal yazıcılara göre çok daha fazla kağıt yazdırabilirsiniz.

SİZDEN ÖNCEKİLER BU YAZILARIMI DA OKUDU

16 yorum

  1. Muhasebecilik yıllarıma döndüm...:)

    YanıtlaSil
  2. Bilgisayarcıyım ancak muhasebeden anlamaya başladım başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  3. Siteniz oldukça güzel ve paylaşımlarız faydalı teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim. Paylaşımlarınız çok bilgilendirici.

    YanıtlaSil
  5. güzel noktaya değinmişsiniz Gökhan Hocam iptal süreçleri çok sıkıntılı dikkatli olmak lazım.

    YanıtlaSil
  6. Hocam irsaliye bölümüne ne yazacağız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürünü sevk irsaliyesi ile gönderdiyseniz, sevk irsaliyesinin seri numarasını ve sevk irsaliyesinin tarihini yazacaksınız, sevk irsaliyesi ile göndermediyseniz boş bırakabilirsiniz.

      Sil
  7. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

    YanıtlaSil
  8. Gökhan bey mobil pazarlama elemanı fatura kesmesi gerektiğinde farklı koçan dan fatura kesebilirmi cevap rica ediyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesebilir. Bir firma aynı anda iki fatura cildini birlikte kullanabilir. Şöyle ki; örneğin fatura cildinin bir tanesini iş yerinde diğerini ise, örneğin dışarıda pazarlama yapan elemanına verip elemanı ürün sattığında elindeki fatura cildinden kesebilir.

      Sil

Yorum Kuralları
1 - Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz
2 - Yazım ve dil bilgisi konusundaki hassasiyetinizi yorumlarınızda da gösteriniz.
3 - Her zaman nazik bir üslup kullanmaya özen gösteriniz.
4 - Yukarıdaki kurallardan herhangi birine uymamanız durumunda,
site sahibi yorumunuzu yayınlama ya da yayınlamama hakkına sahiptir.