arkaplan

Eski Filmler ve Günümüzdeki Filmler Arasındaki 5 Fark

Ekim 05, 2015 Gökhan TEKİN 22 Yorumlar


Eski Filmler ve Günümüzdeki Filmler Arasındaki 5 Fark


Eskiden televizyon izlemeyi çok severdim. Fakat son bir kaç yıldır sadece bir kaç tane dizi dışında elimden geldiği kadar haberler hariç televizyon izlememeye özen gösteriyorum. Çünkü televizyon izlediğim zaman moralim bozuluyor saçma sapan diziler yüzünden televizyon izlemekten soğudum. televizyon izlememeye özen gösteriyorum çünkü artık bir kaç dizi dışında çıkan film ve diziler insanlara kötü örnek oluyor tabi bunlar benim kendi düşüncem herkes farklı düşünebilir. Bu yazımda eski filmler ve günümüzdeki filmler arasındaki farklardan bahsetmek istiyorum.


Eski Filmler

1. Eski filmlerde mutluluk vardı, izlerken mutlu oluyordum.
2. Eski filmlerin konusu;  iyilik, mutluluk , yardımlaşma gibi konulardı
3. Eski filmlerde;  aileyi , birlikte yaşamanın mutluluğunu ve aile olmanın güzel yanları anlatılırdı
4. Eski filmlerde'de belki cinsellik vardı ama bu kadar ön planda olduğunu sanmıyorum.
5. Eski filmlerde ibadet etmenin güzel bir şey olduğunu ve dinimiz açısından yapmamız gerektiği anlatılırdı.

Günümüzdeki Filmler

1. Günümüz filmlerinde hep mutsuzluk var izlediğim zaman içim kararıyor.
2.Günümüz filmlerinin konusu; kötülük, mutsuzluk, insanlar arkasından nasıl vurulur bu gibi konular yer alıyor.
3. Günümüz filmlerinde ise, aile olmayı değil de ayrı yaşamayı, eşlerin birbirlerini aldatması ve sanki ayrı yaşamanın daha mutluluk verici bir şey olduğu anlatılarak , Toplumda ayrılmalara neden oluyor.
4. Günüz filmlerinde ise cinsellik neredeyse birinci sırada.
5.Günümüz filmlerinde ise her filmde olmasa da bazı filmlerde Ateizmi yaymaya çalışıyorlar.

 Belki bunlar bir çok kişiye göre saçma gelebilir fakat benim gözlemlediğim kadarıyla , benim düşünceme göre böyle, çocuklarımıza bu tür kötü örnek olacak film ve dizilerden uzak tutmaya çalışalım


SİZDEN ÖNCEKİLER BU YAZILARIMIDA OKUDU

22 yorum

  1. hepsine katılıyorum maalesef millet olarakda dram tarzında ki dizileri sevdiğimiz icin o tarz diziler tutuyor komedi üzerine olanlar tutmuyor. en iyisi uzak durmak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en iyisi olabildiğince uzak durmak.

      Sil
  2. Zaman geçtikçe devir değişiyor, insanlar tuhaflaştıkça çevremizde gelişen olayda şaşırtıcı hale geliyor. Bunun en büyük etkeni filmler. Bir filmde işkence yapıyorlar insanlara iş öğretiyorlar. Gerçekten düşünmeliyiz nereye gidiyoruz? Dikkat edin eskiden saflık mutluluk huzur vardı şimdi ise durum ortada. Filmlerde de öyle değil miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet devir değiştikçe insanlar tuhaflaşıyor. Filmler hayatımızda çok büyük rol oynuyor.

      Sil
  3. Doğru, filmler ve diziler çok değişti. Ve buna bağlı olarak (dizilere özenilerek) bir çok kişinin, hatta bizlerin bile hayatı değişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet servet ister istemez etkileniyoruz.

      Sil
  4. Sinema için yapılanlar genellikle sulu komediler ve evet, cinsellik, argo çok baskın. Ben de rahatsız oluyorum. Son dönemde izleyip çok sevdiğim Türk filmi olmadı.
    TV zaten facia. Diziler, filmler ,hepsinde konu aynı: Aşk. Feriha ile Emir'in ne zaman öpüşeceğini bekleyerek yıllar geçirdi halkımız. Güzel kızlar, yakışıklı erkekler, şık kıyafetler, takılar, makyajlar. Bulaşık yıkayan, yemek yapan, ev toplayan, çocuk bakan dizi kahramanı yok. Hep hizmetçiler, köşkler, cipler..Sınırsız para ve tüketim.
    Eskiden dizi izlemek biraz kadın işi gibi bir şeydi, şimdi kadın-erkek herkes bağımlı olmuş durumda. Emekliler özellikle. Toplumsal erozyonun başlıca nedenlerinden birini tv olarak görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet abla çok haklısın, artık halkımız işi gücü bırakmış dizidekiler ne zaman öpüşecek , ne zaman cinsel sahneler olacak diye öylece bekler oldu , sınırsız tüketim para ve tüketim sahneleri yaparak insanları lüks yaşama özendiriyorlar. Bunun sonucunda da evden kaçan ve yalnız yaşayan insanların sayısı her geçen gün artıyor.

      Sil
  5. Haklısın abi. Mesela Kemal Sunal filmleri buna örmektir. Hababam sınıfı gibi birçok filminde arkadaşlık, beraberlik ön plana çıkarılıyordu. Bazı filmlerde güzel sosyal mesajlar olan sahneler oluyordu. Komedi türü filmlerde de adabı bozmadan, zekice sahnelerle halkı güldürüyorlardı. Çocukken anne ve babamla dizi film izleyebilirdim. Şimdi ise aileyle birlikte izlenecek dizi veya film kalmadı. Dizilerin konusu değil, adlarında bile aşk yazıyor. Küçük küçük kardeşlerimiz izliyor bide bunları. Ben isterim ki ülkemizde iyi bir teknoloji dizisi çıksın, ama nerdee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın kardeşim, zaten o yüzden ilerleyemiyoruz ya.

      Sil
  6. Güzel bir tespit ve değerlendirme olmuş. İyi özetlemişsin :) Valla doğru ;)

    YanıtlaSil
  7. Eski filmleri pek bilmem fakat izlediklerimde çok güzel. Şimdiki filmler sıkıcı geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kardeşim. insan sıkılıyor izlerken

      Sil
  8. Artırılabilir örnekler... güzel yazı...

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar Gökhan Tekin.

    Eski filmler ile yeni filmler arasında yaptığın karşılaştırma ile ilgili yazınızı büyük bir keyif alarak ve zevkle okudum. Tarafınızdan saptanan maddelere ilave edeceğim bir şey yok, siz zaten gerekeni yapmışsınız.

    Ben eski filmleri, yeni filmlere tercih ediyorum. Ancak, yeni filmlerdeki teknoloji de yadsınamaz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... yeni filmlerde teknoloji en iyi şekilde kullanılıyor.

      Sil
  10. Bence en güzeli, sizin de yaptığınız gibi seçerek izlemek ve neyi neden izlediğinin farkında olmak. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu şekilde en azından izlediğim filmi daha iyi anlıyorum. Saygılarımla

      Sil

Yorum Kuralları
1 - Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz
2 - Yazım ve dil bilgisi konusundaki hassasiyetinizi yorumlarınızda da gösteriniz.
3 - Her zaman nazik bir üslup kullanmaya özen gösteriniz.
4 - Yukarıdaki kurallardan herhangi birine uymamanız durumunda,
site sahibi yorumunuzu yayınlama ya da yayınlamama hakkına sahiptir.