arkaplan

Mutluluk Güzel Görmekte Gizlidir.

Haziran 26, 2015 Gökhan TEKİN 18 Yorumlar

Mutluluk Güzel Görmekte Gizlidir.


Ruhların doğasında güzelliğe yöneliş vardır. Ruhların güzelliğe sürüklenişi , pervane böceklerinin ateşe uçuşlarına benzer. Güzellik sebepsiz sevilir; güzellik duymak , bilmek , görmek mutlu ve coşkulu hissetmek için yeterlidir. Biz bu eğilimimizi doğuştan getirdik.

Mutluluk, güzelliklerin içinde doğanların değil çirkinliklerin bile güzel yanlarını keşfedebilenlerindir. Dünyada anlayabilenlere olağanüstü güzellikler sunulmuştur. Yüce kitabımız şöyle der : ''Yer yüzüne bakmazlar mı? Orada her güzel çiftten nice bitkiler yetiştirdik.'' Gökten indirilen suyla bir ağacını bile gücünüzün yetmediği güzel bahçeler bitirdik.''

Eğer güzel görebilirseniz , evren size zevk verecektir. Yağmurda ıslanmaktan , rüzgarda savrulmaktan zevk alırsınız mutlu değilseniz , enerjiniz tükenir: ne okuyabilirsiniz , ne de yazabilirsiniz. Kısacası mutluluk güzel görmekle mümkündür 

 Bir çiçeği , taç yaprakları nedeniyle sevmeyiz. Sevgiyi besleyen , sevgilinin üzerindeki şekil ve renk nakışlarıdır, yani anlamdır. Maddesi itibarıyla çocuk , kadın , çiçek aynıdır.çamurdan doğan çiçeğin maddesi çamurun içeriğine benzer. Öldüklerinde her şey yapılarındaki çamura döner. Yaşantıyı farklılaştıran, Yaratıcının yarattıklarına yerleştirdiği ruhtur. Dolaylı güzellikler , ölümlü bedenlerde değil , ölümsüz anlamlarda gizlenir.



SİZDEN ÖNCEKİLER BU YAZILARIMIDA OKUDU

18 yorum

  1. Merhabalar.

    "Dolaylı güzellikler , ölümlü bedenlerde değil , ölümsüz anlamlarda gizlenir." Üzerinde düşünülmesi gereken bir söylem.

    Her şeyin bir iyi yanı bir de kötü yanı vardır. İyi yanını öne çıkarıp, iyi yanından bakanlar, bu alemde huzurlu ve mutlu yaşamanın sırrına ermiş insanlardır.

    Selam ve dualarımla birlikte Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun. Hayırlı ve bereketli bir Ramazan dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ve yazıda yaptığım cümle hatasını söylediğiniz için teşekkür ederim. Hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  2. Yazmayı seviyorsun Gökhan kardeşim.Beyefendinin tekrar yazdığı,yazının son cümlesi neredeyse başlık olup sayfalarca yazdıracak nitelikte.Devam kardeşim.Kutlarım seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazmayı çok seviyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Niyet her şeyden öte insanı insan yapar. Bir şeye nasıl bakarsan ya da nasıl anlamlandırırsan odur olan her şey aslında.

    YanıtlaSil
  4. Yaşantıyı farklılaştıran, Yaratıcının yarattıklarına yerleştirdiği ruhtur. Dolaylı güzellikler , ölümlü bedenlerde değil , ölümsüz anlamlarda gizlenir. Çok güzel bir yazı olmuş hocam emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten haklısın. Hayata mutlu olmayı isteyerek bakarsak ancak güzel yanlarını görebiliriz. Yoksa gülü değil dikeni, meyvesi değil çekirdeği gözümüze batar.

    YanıtlaSil
  6. Yüreğinize sağlık Gökhan Bey. Keşke hepimiz iyilik gözlüklerini takıp öyle bakabilsek dünyaya, o zaman her şey daha güzel olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet keşke dediğiniz gibi olsa o zaman dünyada savaşlar yerine barışlar olur ve huzur içinde bir yaşam olur.

      Sil
  7. Aslında Gökhan biz insanlar doğanın o saflığını el değmemişliğini bozdukça; yaradılışımızın o ilk halini kalabalık ayrıntılarla bozdukça mutlu olamayacağız. Bir gün bu vücutlarımız gibi Güneş Sistemi de evren de son bulacak. Kazandıklarımız, üzüntülerimiz, kavgalarımız o kadar anlamsız ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın mustafa bir gün gelecek her şey son bulacak ve anlamını yitirecek

      Sil
  8. Ne kadar güzel ve yerinde bir yazı olmuş.Güzel yazan kalemine sağlık kardeşim.

    YanıtlaSil
  9. Blog Hocam'ın tavsiyesiyle geldim iyi ki gelmişim .Bir kaç yazınızı okudum. Bu yazının üzerindeki resim çok güzel. Özellikle tavuk detayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, evet resim gerçeken çok güzel

      Sil

Yorum Kuralları
1 - Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz
2 - Yazım ve dil bilgisi konusundaki hassasiyetinizi yorumlarınızda da gösteriniz.
3 - Her zaman nazik bir üslup kullanmaya özen gösteriniz.
4 - Yukarıdaki kurallardan herhangi birine uymamanız durumunda,
site sahibi yorumunuzu yayınlama ya da yayınlamama hakkına sahiptir.